söndag, maj 10, 2009

new york.

new york ar over, varldens basta stad och jag langtar tillbaka.... just nu ar vi i washington och sa fort det finns tid over for lite langre stunder framfor en dator ska jag lagga upp bilder pa alla goda cupcakes jag atit nar jag var i new york. absolut dom basta kom fran magnolia bakery (som aven var med i sex and the city.) sjukt goda! jag kopte en carrotcake cupcake som var den godaste morotskakan jag atit, och en choklad med gron frosting pa. bilder kommer, lovar! inga fantastiska matupplevelser annu mest beroende pa att vi blir superhungriga och tar forsta basta stallt, typ. jag har brant mig i solen eftersom det ar sommar i washington just nu, dom kallar det var men det ar varmt och soligt. imorgon tar vi taget till chicago som jag ser fram emot da washington inte riktigt har charmat mig annu. kaffet smakar skit har ocksa. (aven i new york)

i new york traffade jag hakan som jag gick i samma klass som nar jag laste till konditor, hakan har blivit en ypperligt bra konditor inriktat pa choklad och har nu en egen linje med praliner, marmelader och dylikt pa ett kafé i new york som heter FIKA. vi fick provsmaka hans fantastiskt goda cigarrpraliner och mycket mer. ga dit och stod honom om ni ar i new york. FIKA ligger pa 41 w. 58th st and sixth ave, nara central park. hey, vi hors snart igen.

2 kommentarer:

Stoffe sa...

Blogga mer, blogga mer! Det är roligt att läsa om U, S and A!

Unknown sa...

Va roligt att du äntligen hade lite tid över så man fick läsa lite om din resa håller med föregående blogga mer, ha en fortsatt trevlig resa pok